ساخت تابلو جاده ای درجه یک چطور ممکن است؟ ازکلیدی ترین کاربرد تابلوی جاده ای میتوان به مسیریابی سریع اشاره کرد، تابلوی جاده ای نقش مهمی در حفاظت از جاده ها دارد؛ امروز میخواهیم به بررسی ساخت تابلو جاده ای درجه یک بپردازیم.
ساخت تابلو جاده ای و انواع آن
طبق مقاوله نامه 1968 کنوانسیون وین درخصوص علائم، علائم به سه دسته تقسیم میشوند این دسته بندی عبارت است از:
علائم اخطاری
علائم اخباری
علائم انتظامی
طبق این دسته بندی علائم اخطاری به رانندگان مسئله ای را اخطار می دهد، علائم اخباری به رانندگان خبری را اطلاع میدهد.
ساخت تابلو جاده ای و هدف و دامنه کاربرد قوانین آن
هدف از ایجاد چنین ملاک هایی در اختیار گذاشتن اطلاعات مورد نیاز و الزامات لازم برای طراحی، مکان یابی و جانمایی صحیح تابلو های جاده ای است.
ساخت تابلوی جاده ای و تفاوت های ذات ای در آن ها
ساخت تابلوی درجه یک در شهر های مختلفی از کشور مان صورت میگرد؛ هر تابلوی بیانگر خبری برای عابرین است، تابلو های جاده ای در اصل خویش تفاوت های شایانی باهم دارند، این تفاوت ها عبارت هستند از:
شکل مختلف
رنگ مختلف
نوشتار مختلف
نقوش و علائم تصویری مختلف
تابلو جاده ای بر اساس عملکرد شان به گروه های مختلف تقسیم می شوند این گروه ها عبارت اند از:
تابلو ی های پیش آگاهی
تابلو های انتخاب مسیر
تابلو های خروجی
ساخت تابلو جاده ای و رنگ در آن ها
یکی از کلیدی ترین و پر اهمیت ترین موضوع ها در ساخت تابلو های جاده ای توجه به رنگ آن ها است؛ رنگ ها در ساخت تابلو ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
تابلو های جاده ای معمولا در سه رنگ آبی، قرمز وسبز دیده می شوند.
رنگ ای که برای تابلو ی جاده ای انتخاب می گردد باید با توجه به معابر و مقصد ها و قوانین و مقررات رنگ بندی باشد.
ساخت تابلو جاده ای درجه یک و نوشتار و اندازه حروف در آن
میزان کلماتی که در تابلوی جاده ای به کار می روند باید در کوتاه ترین حد ممکن باشد.
ترسیم یک پیکان جهت نما و نوشتن دو مکان مقصد، بهترین نوع نوشتار است؛ و نمیتوان بیش از دو حرف بر روی تابلو ها نوشت.
اندازه حروف به کار برده نیز باید طبق استاندارد های کلی باشد؛ در نوشتار مبنای اندازه گیری ارتفاع الف می باشد.
تابلو ها باید طبق استاندارد های کلی باشند تابتوان تابلوی جاده ای درجه یکی را ساخت.
بدون دیدگاه